eliengspa

Försäljningsvillkor och info 1.

Försäljningsvillkor För att få handla i vår internetbutik krävs det att du har fyllt 18 år eller har målsmans medgivande. Genom att du bekräftar din order, godkänner du köpet och därmed också våra försäljningsvillkor. Vid köp för belopp under 500 kr tillkommer en fast avgift för porto och emballage på 63 kr per försändelse. Webbshopens priser gäller endast för kunder med svensk leveransadress. Vid beställningar från utlandet tillkommer extra fraktavgifter. Utlandskunder ombedes vänligen kontakta oss för prisuppgift före beställning. Moms ingår med 25% på samtliga angivna priser.

2. Leveransvillkor

2.1 Leveranstid och leveranssätt Normal leveranstid är 3–5 dagar. Vi lämnar ingen garanti om leverans inom angiven tid, då oförutsedda förseningar kan uppstå. Ingen kompensation lämnas för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar. Vi levererar inte mot postförskott. För ej avhämtade, returnerade beställningar debiteras en minimiavgift på 200 kr för returfrakt, expeditionskostnader med mera.

2.2 Orderbekräftelse När vi mottagit din beställning skickar vi snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut. Skulle det vara något du undrar över så kontakta oss omedelbart för att få ev frågor besvarade. När du kontaktar oss är det bra om du har kundnr/ordernr antecknat. Kontrollera alltid paketets innehåll och se att det stämmer överens med din orderbekräftelse.

2.3 Fel i publicering Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera fel i priser och texter på vår hemsida och i webbshopen. Vi reserverar oss även mot eventuella tekniska fel i webbshoppen, browser eller server.

3. Betalningsvillkor Vi samarbetar med iZettle och kan via dem erbjuda flera olika betalningsmöjligheter, som kortbetalning, direktbetalning via bank och inom kort också betalning mot faktura. Notera att vid fakturabetalning tillkommer en obligatorisk fakturaavgift på 19 kr.

3. Kort- eller Swishbetalning via iZettle 123-679 93 32

4. Säkerhet

4.1 Konsumentköplagen Vi hoppas att du kommer att trivas som kund hos oss. I vår webbshop följer vi konsumentverkets riktlinjer, reglerna i Konsumentköplagen och Distansavtalslagen samt allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera köpta, felfria varor utan att specificera någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Varan skall returneras i orginalförpackningen och i samma skick, dvs smycket ska vara felfritt och oanvänt. Är varan ej i ursprungligt skick vid retur till oss kan ångerrätten inte nyttjas och kunden debiteras 99 kronor för att på nytt få produkten skickad till sig. Retur får ej ske mot postförskott eller efterkrav.

4.2 Kunduppgifter, sekretess och PUL. Vi lämnar inte ut några kunduppgifter till andra än de partners vi har för betalningsbevakning och då endast i de fall detta är nödvändigt. Vi använder kundregistret för att kontakta våra kunder i samband med beställning och för att skicka ut information till de som valt att få vårt nyhetsbrev. Kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella varje gång du lägger en ny beställning.

5. Retur & reklamationsrätt

5.1 Returer Som privatperson har du 14 dagars öppet köp från den dagen att du har tagit emot varan. Retur skall ske i originalemballage och i oskadat originalskick. Returfrakten står du som kund för. Kom ihåg att kontakta oss via mail innan du skickar tillbaka varan. Öppet köp gäller ej vid köp av reavaror.

5.2 Reklamation Anser du att en vara du köpt är felaktig eller defekt, tag omgående efter mottagandet kontakt med oss och reklamera produkten och ge en noggrann beskrivning av felet och skicka helst också bilder där felet syns. Om varan bedöms som felaktig/defekt efter granskning, ersätts du med en ny vara förutsatt att en sådan finns tillgänglig. Om en ny vara inte kan levereras återbetalas erlagd summa och eventuell fraktavgift och/eller fakturaavgift. Reklamation ska göras inom rimlig tid från det att varan mottagits.

5.3 Cookies I webbshopen används cookies. Cookies är information som skickas från olika sajter och lagras på din hårddisk. De lagrade uppgifterna används för att sajterna ska känna igen sina användare nästa gång de besöker sajten. Med hjälp av cookies analyserar vi vår trafik för att urskilja mönster i hur tjänsten används. Dessa analyser ligger till grund för utveckling av tjänstens innehåll och design. Cobolt Förlag varken säljer eller utbyter personlig information om sina användare. Vi använder lagrade uppgifter endast för att förbättra tjänsten för våra användare. Genom att använda hemsidan accepterar du att vi lagrar information om dig som användare.

5.4 Övrigt Reservation mot slutförsäljning. Återbetalning av förskottsbetalad ej levererad vara sker omgående.

Kontakta oss: Enklast och snabbast kontaktar du oss via e-post. Mejla till [email protected] och ange i rubriken vad ditt ärende gäller.

Postadress: Smedjegatan 11, 619 30 TROSA

Organisationsnr: 630923-1105 Momreg.nr/VAT-nr: SE63092311051